Rondreis Engeland 2015

06:00

In 2015, twee jaar geleden alweer, maakte ik samen met mijn gezin een rondreis in Engeland. Tijdens die rondreis zijn wij op veel mooie plekjes geweest en daarom leek het mij leuk om daar iets van te laten zien. Bereid je voor op een laaaaang Engeland verslag. Zit je goed? Oké, let's go.




Vrijdag 10 juli


Calais, Frankrijk

Het avontuur begon allemaal in Calais. Daar stapte wij op de boot richting Dover. Bij op reis gaan denk ik vaak aan een vliegtuig, wachten op het vliegveld, dat soort dingen. Maar een eind rijden en met de boot varen geeft toch ook een bepaald vakantie gevoel.

Zoals je op de foto ziet was het prachtig, helder weer :)



Voordat wij doorreden naar ons eerste verblijf: Allhallows Leisure Park, maakte we een kleine stop in Canterburry. Een gezellig, klein stadje.


Zaterdag 11 juli


20 minuutjes rijden naar Rochester en daar opstappen met de trein richting..


Londen, Victoria Station. Wauw. Als je naar Londen gaat, stap hier uit. Het ziet er zo mooi uit!

Meer over Londen komt snel in een ander artikel. Dan vertel ik er veel uitgebreider over :)


Zondag 12 juli


De volgende dag gingen we terug naar Rochester om dit stadje eens beter te bekijken. We bezochten de kathedraal, kasteel en Rochester bridge.

Uitzicht vanaf het Allhallows Leisure Park

Maandag 13 juli & Dinsdag 14 juli




 We rijden verder naar onze volgende bestemming: Rockley park in Poole. We ging even de haven verkennen en de winkels natuurlijk duuuh. Shoppen bij de Primark en de 99p store kon natuurlijk niet ontbreken.


Woensdag 15 juli


Een bezoekje aan het Southampton stadion en Stonehenge stond vandaag op de planning. Ik snap eerlijk nog steeds niet waarom zoveel toeristen meer geld betalen om een goede foto te krijgen van een paar stenen. Nee, doe mij maar een stad waar wat te zien is.


Het is mij gelukt om een foto te krijgen zónder toeristen en zonder geld te betalen HAHAHA.


Donderdag 16 juli


Na een lekker ontbijtje vertrekken we naar Bournemouth. Na een tijdje daar rond te hebben gelopen rijden we door naar Lymington om daar met de boot in Yarmouth op het eiland te komen.


Colwellbay

The Needles



Freshwaterbay

 

Terug op het park pakte we nog even de zonsondergang mee.
Zo mooi!


Vrijdag 17 juli



Onze laatste en mijn favoriete bestemming: Burnham-on-sea.



Zaterdag 18 juli




Misschien kun je het wel zien. Dit is Bath. En Bath is heel mooi.



Zondag 19 juli




De ene laatste dag. Een heerlijke zomerse/strand/rust dag. Wat is Burnham-on-sea toch mooi! Ik wil hier heel graag nog een keertje naar toe.



Wat is jou favoriete plekje in Engeland?





Liefs, Suzanne

You Might Also Like

0 reacties

Super leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat ♥

It always seems impossible until it's done
- Nelson Mandela

If travelling was free... BYE !

No one is you and that is your power