Weekendje Limburg

17:59

Vorig weekend (ja, alweer een week geleden!!) was ik in Limburg. Vandaag blik ik terug op dit heerlijke weekend en vertel ik jou wat ik allemaal heb gedaan.




We verbleven dit weekend in Center Parcs Het Meerdal, dat ligt in het plaatsje America.

Deze foto is gewoon gemaakt met een 18-55mm lens. En toch is hij heel scherp, echt top!


Center Parcs heeft altijd tropische Market dome's. Dat vind ik ook zo leuk! Als je binnenkomt is het lekker warm en er zijn dieren zoals dit gekleurde vriendje op de foto.

Vrijdagmiddag kwamen we aan bij het park. Het huisje was prima, alleen een beetje ouderwets ingericht haha. Even de tassen uitpakken en een kijkje nemen bij de Market dome. Eigenlijk hadden we voor het weekend niet veel plannen, wat voor mij perfect uit kwam, aangezien ik die vrijdag mijn laatste toets voor het jaar had gehad en dus wel een weekend weg kon gebruiken :)

Op de foto ziet je wat er overgebleven is van het kasteel in Arcen

Zaterdag stonden er wel een aantal dingen op de planning, met als eerste: Arcen. Gister was het heerlijk weer, maar vandaag was de lucht donker en had het ook geregend.


Gelukkig gingen we gezellig wat drinken in een leuk tentje genaamd 'T zoete genot. Ik bestelde een rooibos thee en kreeg een mega groot glas, heerlijk.


Om 12 uur hadden we een rondleiding bij de Hertog Jan bierbrouwerij. Dit was heel kort van het kleine centrum van Arcen vandaan.



Tijdens de rondleiding werd er verteld hoe en waar bier wordt gemaakt. Overal mocht je een kijkje nemen. Zelfs achter glas mocht je zien hoe de flesjes in de dozen worden gedaan.



Naast de bierbrouwerij zit ook een Hertog Jan café. Het café ziet er super gezellig uit en is versierd met allemaal bierglazen en eigenlijk zo'n beetje alles waar bier op staat.


We lunchten daar (ik nam een uitsmijter kaas, yum) en besloten daarna richting Venlo te rijden (yes, shoppen).


Ik wist niet dat er een Primark in Venlo zat. Maar die zit er dus wel! Daar heb ik weer een tasje vol gescoord (sorry not sorry), ook kocht ik nog een shirtje bij de Coolcat.

Na deze lange dag reden we weer terug naar ons huisje en hebben we daar heerlijk vlees gebakken in een grote pan die we zelf hadden meegenomen.


Love the morning without an alarm. En het was weer mooi weer, yes! Mijn broertje schoot wat outfit fotootjes voor een artikel in samenwerking met Sans Online. Klik hier om het artikel te bekijken, als je hem nog niet hebt gezien. Ik vind de foto's echt heel leuk geworden.


Tijdens dat wij foto's aan het maken waren kwamen er opeens een paar hertjes in 'onze' achtertuin. Zo schattig!

 Liefde voor het voorjaarszonnetje!

Venlo
Na een goed gevuld ontbijt met heerlijke broodjes en croissantjes van het supermarktje op het park gingen wij lekker een stukje rijden. In het plaatsje America liggen veel uitgestorven dorpjes. Toch vind ik dat altijd zo leuk! Ik heb dan heel erg het gevoel dat ik ver weg ben van huis.

Om 5 uur hadden wij een halfuurtje bowlen gereserveerd. Ook al was het maar een halfuur, het was heel gezellig. Meteen daarna konden we aanschuiven bij ons gereserveerde tafeltje in het Grand café, ook op het park. Ik nam een kipsaté en friet. Ik kan echt genieten van (ongezond) uiteten haha. Daarna moest er ook nog een toetje in natuurlijk. Soft ijs met karamelsaus als topping. Oh my, zo lekker.


En dat was mijn weekend alweer. Het was heerlijk om zo mijn laatste toetsen af te sluiten! Ik heb genoten van het weer, het eten en mijn familie.






Liefs, Suzanne


You Might Also Like

1 reacties

  1. Wat leuk! Ik ging vroeger elk jaar naar center parcs en nu mis ik dat wel!

    BeantwoordenVerwijderen

Super leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat ♥

It always seems impossible until it's done
- Nelson Mandela

If travelling was free... BYE !

No one is you and that is your power