India reis | De mooiste herinneringen ♥

06:00

Één jaar later komt het dan eindelijk online. Deze week is het precies een jaar geleden dat ik een reis maakte naar India en vandaag mogen jullie een kijkje nemen bij de foto's en het mooie verhaal dat achter deze reis zit.




Op school kreeg ik in klas 1 de kans om geld in te zamelen voor de school 'Grace Academy'. Dit is een basisschool in het noorden van India, het plaatsje Kalimpong. Uiteindelijk heb ik gesolliciteerd voor deze reis en ben ik uitgekozen om mee te gaan naar India. Ik kon het niet geloven.


In de onderstaande artikelen hadden jullie al een beetje kunnen mee kijken...:


Wat neem ik mee


Als ik dit terug lees moet ik echt lachen hoe ik dit heb geschreven, haha!



De reis
Vrijdag 19 februari 2016



Eigenlijk was het nog geen vakantie, dus deze vrijdag moesten we vrij vragen. Omdat dit een project was via school was dat natuurlijk helemaal geen probleem! Mijn wekker ging om 8 uur. Hoe ik mij toen voelde is bijna onbeschrijfelijk. Ik ga het toch proberen. Ken je het gevoel dat je als klein kind samen met je gezin rond 4 uur
's ochtends moest opstaan en dan al zo vroeg op weg ging naar de camping? Zo ongeveer voelde ik mij. Opgewonden, lichte spanning. Ik kon gewoon niet meer wachten en vandaag was dan eindelijk dé dag!

Samen met mijn ouders, zus en broertje reden we naar Amsterdam Schiphol. Met mijn zus en broertje maakte ik nog wat leuke selfies. Uiteindelijk was ik in India heel blij met deze foto's. Toen ik ze terug keek op mijn telefoon moest ik elke keer weer lachen en zo waren ze er toch nog een beetje bij. Eenmaal op Schiphol aangekomen zochten we naar de goede gate en zagen we al vrij snel de andere meiden waarmee ik op reis ging. Mijn tante, opa en oma had ik ook uitgenodigd om te komen.  



De eerste vlucht was om 12:20 van Amsterdam naar Istanbul met Turkish Airlines. Een fijne vlucht van 4 uurtjes die heel snel voorbij was.



Eerste keer vliegtuig voedsel!! Het was lekker, maar ook weer niet haha.




De volgende vlucht was om 19:45 van Istanbul naar New Delhi. Dit was de lange vlucht van iets langer dan 5 uur. Deze vlucht was ik helaas niet zo lekker (omdat ik mijn primatour niet had genomen. Dom dom!!) en heb ik in plaats van slapen, de hele tijd heen en weer gelopen. Wel fijn dat je films kunt kijken tijdens zo'n lange vlucht. Als afleiding heb ik geprobeerd The Hunger Games te kijken. Tijdens deze vlucht heb ik ook zeker gemerkt dat de stewardessen heel aardig waren. Een lange vlucht is dus heel fijn met Turkish Airlines.



Zaterdag 20 februari


De laatste vlucht had helaas hele erge vertraging. Eenmaal Delhi airport aangekomen zochten we een plekje om te gaan zitten/liggen. Ik sliep misschien 1 of 2 uurtjes, niet veel dus.

De vlucht van New Delhi naar Bagdogra duurde maar 1,5 uur. Deze vlucht was met Air India. Dit keer geen foto van het vliegtuig want dat mocht niet haha.




Toen we in Bagdogra waren, moesten we met een jeep nog een heel stuk door de bergen om bij het gastgezin te komen. We keken onze ogen uit! Zoveel puinhoop (huizen) en chaos (op de weg).



Eindelijk! Na een lange en vermoeide reis komen we aan in Kalimpong bij ons gastgezin. De twee dochters van het gezin zijn jarig dus we schuiven meteen aan bij een feestje. Ook kregen wij een feestmaal (vergeleken het vliegtuig voedsel) heerlijke kip met rijst, soep en zelfs yoghurt. Als onze buikjes vol zitten kruipen we lekker ons bed in.


Zo bijzonder om bij een gast gezin te slapen. Als je de kans krijgt, zeker doen! Dit is een ervaring die ik nooit meer zal vergeten. En kijk dan, zo'n mooie kamer :)


Zondag 21 februari



Vandaag gingen wij naar de kerk en hadden wij een ontmoeting op het dak met de jeugd van dit kerk. We hebben met elkaar gezongen, gelachen en Facebook uitgewisseld. Dit was een hele mooie dag. Waar ik nu nog steeds contact aan over heb gehouden!

Maandag 22 februari


Het werk kan beginnen! Vandaag en morgen zijn we de hele dag op Grace Academy om les te geven over... Nederland! In het Engels! Super spannend maar heel gaaf om te doen.

Dinsdag 23 februari


Uiteindelijk hebben wij met dit project zoveel geld op gehaald dat ze deze mooie zaal hebben kunnen bouwen. Die werd nu ook speciaal voor ons gebruikt, iedere klas deed een opvoering voor ons, lief!


Tussen het les geven door even terug naar 'ons huis'. Daar stond deze heerlijk 'lunch' ons op te wachten. Want ja, dit is geen lunch. Dit is snoepen. Dit werd dik thuis komen... Ach schijt. Het was veel te lekker om alles te proeven :)


Toen we de laatste klassen les hadden gegeven vond ik dat ontzettend jammer. Dit was zo leuk om te doen! We kregen zelfs allemaal cadeautjes van de school. Een tas die speciaal in dit gebied gemaakt wordt, zakdoekjes, Darjeeling green tea en een reep Cadbury chocolade.


's avonds bezochten we het CE Hostel, we hoefden maar heel kort te lopen want het was heel dichtbij ons gastgezin. We zongen met de kids en deelden doosjes rozijntjes, pepermuntjes en andere leuke speeltjes uit. Daarna lieten de meisjes hun slaapzaal aan ons zien. Een paar meiden vlochten zelfs ons haar. Dit was weer een heel bijzonder moment.


Woensdag 24 februari



Vandaag bezoeken we Darjeeling. Kalimpong is onderdeel van het district Darjeeling. Onderweg stoppen we al een aantal keer om te genieten van het prachtige uitzicht. Eerlijk: ik vond dit echt geweldig om op de foto te zetten. Hieronder een paar foto's:



Whut... Apen? Ja echt!!


Hey, it's me :)


Thee plantages

Ook gingen we naar de dierentuin. Super leuk! Want er waren veel dieren die je in Nederland niet ziet in de dierentuin.


's avonds hadden we écht Nepalees eten. Heerlijk, maar wel een beetje pittig!



Donderdag 25 februari

De dag begon vroeg! We maakten een ochtend wandeling zodat we eindelijk de Himalaya konden zien. Die verstopte zich namelijk elke keer achter de mist.


Wauw, prachtig. Dit zijn een van mijn favoriete foto's die ik hier heb gemaakt.


Na een zware wandeling mogen we uiteindelijk genieten van dit uitzicht. Als je heel goed kijkt, is die witte berg de Himalaya.


Na het ontbijt was het tijd om een nieuw project van onze school te bezoeken. Dat jaar gingen alle klassen 1 van school geld in zamelen voor Angels Academy. De school is nog helemaal niet af en heeft dus veel geld nodig. Wij mochten een kijkje nemen om later aan de klassen te vertellen hoe erg ze het geld nodig hebben.


Ook bezochten we een Boeddhistische en Hindoeïstische tempel. Bijzonder en apart om mee te maken.


Na het bezoek aan de tempels, eten we een hapje bij een Chinees restaurant en is het tijd om souvenirs te kopen in de stad.


Nog geen 5 minuten lopen van het centrum van de stad, kwamen we aan bij de volgende activiteit van deze dag: Compassion. De kids van Compassion deden optredens voor ons en wij stelden ons weer voor met Nederlandse spullen.


Het mooiste moment van deze dag. Een verrassing die ik nooit meer zal vergeten. Een surprise party speciaal voor mij. 26 februari werd ik 15 jaar in India en dit vierden wij s' avonds de dag ervoor. Ik wist echt helemaal van niks. Er werd gezongen voor mij, ik kreeg cadeautjes en er was zelfs taart! Ik vond het geweldig, zo mooi dat ze dit voor mij hebben gedaan.


Vrijdag 26 februari

Wakker worden en jarig zijn in een ander land. Wat was dit een apart maar bijzonder gevoel!

De terugreis kon beginnen. Op het vliegveld deelde ik stroopwaffels uit om ook vandaag nog even mijn verjaardag te vieren. We namen afscheid van het gastgezin en vertrokken naar New Delhi.


In New Delhi kwamen we laat in de avond aan. We zouden deze laatste nacht in een hotel slapen. Wij sliepen in het Eurostar hotel.


We dropten onze spullen in het hotel en gingen naar een restaurant om daar onze buikjes vol te eten. En dat lukte, we ploften! Ook was er weer een taart, want ja ik was nog steeds jarig :) Oh yum, zo lekker. Daarna kropen we snel onder de dekens want we moesten om 3 uur 's ochtends weer op, richting het vliegveld.


Weer op Nederlandse bodem voelde het heel gek om iedereen weer te zien. Natuurlijk had ik mijn familie gemist! Het ontvangst dat ze aan mij gaven vond ik heel leuk, ik kreeg zelfs een ballon :)


Thuis aten wij pannenkoeken en kreeg ik allemaal verjaardagscadeaus.


Deze reis zal ik nooit vergeten. Het heeft veel met mij gedaan. Ik denk er nog elke dag aan..




Liefs, Suzanne

You Might Also Like

4 reacties

Super leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat ♥

It always seems impossible until it's done
- Nelson Mandela

If travelling was free... BYE !

No one is you and that is your power